Ruilen en retourneren

Kan ik producten retourneren?

Retourneren van producten is bij Horlogeboetiek geen probleem. Misschien is een product toch niet helemaal wat u zoekt, of wilt u het liever ruilen voor een ander product. Mocht u het product willen retourneren dan kan dat bij Horlogeboetiek tot 100 dagen na ontvangst van uw bestelling zonder opgaaf van reden. Mocht u hier gebruik van willen maken dan vindt u hieronder het retourformulier dat u dan meestuurt met de retourzending:

Download hier het ruil / retourfomulier

Hoe kan ik op Horlogeboetiek.nl bestelde producten retourneren?

Wilt u een product retourneren? Ga dan als volgt te werk:

  • Controleer altijd dat het product in een originele staat aan ons retour gestuurd wordt. Beschermfolies en labels dienen aan het horloge te zitten (indien redelijkerwijs mogelijk). Mocht het horloge beschadigd geretourneerd worden aan ons dan zullen wij hier helaas kosten voor in rekening brengen. Dit zijn de kosten die wij moeten maken om het horloge weer in originele staat te herstellen. Dit is dus per geval verschillend. Het zou ook kunnen dat de waardevermindering 100% is als het product onverkoopbaar is.
  • Binnen 100 dagen na ontvangst geeft u per mail aan dat u een product wilt retourneren (koop wilt ontbinden) aan ons, dit mag via helpdesk@horlogeboetiek.nl. U kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping (PDF) maar u bent hiertoe niet verplicht. Na bevestiging vanuit onze kant ontvangt u per mail een gratis antwoordnummer, indien u in Nederland woont, waarmee u de zending bij een PostNL vestiging kunt afgeven en versturen. Let op, indien u het pakket verzekerd of via een andere vervoerder wilt versturen dan zijn deze kosten voor eigen rekening.
  • Stuur het product binnen 14 dagen na aanmelding van de retour terug middels het ontvangen antwoordnummer en stel ons op de hoogte van het tracking-nummer van deze zending. U ontvangt een aflever bewijs van PostNL waarop ook het tracking-nummer vermeld staat.
  • Mochten er verzendkosten voor de heenzending zijn betaald tijdens de bestelling dan zullen deze ook aan u vergoedt worden als u de volledige bestelling terugstuurt.

Nadat wij het pakket in goede orde hebben ontvangen, zullen we het volledige aankoopbedrag binnen 48 uur overmaken naar het rekeningnummer waarmee de bestelling is geplaatst (in ieder geval binnen 14 dagen na ontbinding).

Hopelijk begrijpt u deze voorwaarden. Maar vooral: weet dat we altijd willen helpen. Na het verstrijken van de afkoelingsperiode is het niet meer mogelijk de producten te retourneren. Wel kunt u aanspraak maken op de garantiebepaling van het betreffende product. Neem contact met ons op, zodat we samen met u de juiste stappen kunnen bepalen. U kunt ons telefonisch bereiken via +31 (0) 77 302 0068 of per email: Info@horlogeboetiek.nl.

Ik heb een product ontvangen dat is beschadigd.

Alle producten die door Horlogeboetiek worden verzonden zijn vooraf gecontroleerd op werking en eventuele beschadigingen. Mocht het onverhoopt voorkomen dat u toch een product ontvangt dat een beschadiging bezit, meld u dit dan zo snel mogelijk (bij voorkeur binnen 48 uur na ontvangst) aan ons. U ontvangt dan een antwoordnummer waarop u gratis het pakket retour kunt sturen. We zorgen direct voor een vervangend horloge en indien niet op voorraad zorgen we voor een passende oplossing in samenspraak met u.

Wij zijn daarnaast ook verplicht volgens de Thuiswinkel Waarborg regels om het modelformulier voor herroeping te plaatsen op onze website. Deze hoeft u echter niet te gebruiken als u het eerder genoemde retourformulier meestuurt met uw retourzending:

Modelformulier herroeping

  Bezig met laden...
Meld je aan en krijg 10% korting!
Korting geldt alleen op niet afgeprijsde artikelen